de ce contează nuanțele

 

 

10468205_10202648681752979_790228054362022973_n

 

am primit această fotografie într-un comentariu picant. am promis să am grijă să-mi expun ideile referitor la ea, aici.

more? – când știi că ești sau când știi că ești suficient sau care-i suficiența ta care te face să funcționezi?

confident – about?

stop comparing – and then you stop existing…

stay focused on you – spune-i asta unei mame care muncește zi de zi ca să-și poată purta copilul la facultate sau unui copil care muncește sau cerșește ca să poată aduce pâinea pe masă seara. spune-i asta unei fiice care are mama în căruciorul cu rotile sau unui băiat care își vede viața departe de familie doar pentru că mama lui nu i-a putut oferi Merțanu’ pe care-l vroia, drept urmare acum e în Anglia/Spania/Italia, iar mă-sa stă într-o localitate uitată de lume din Moldova și nu are ce mânca… etc.

relax – spune-i asta unui copil din Pakistan sau Afghanistan… următoarea clipă e omorât. spune-i asta unui copil căruia nu i s-a oxigenat creierul la naștere timp de câteva secunde și care de ani de zile face recuperări etc.

go with the flow – and then you stop existing again, pentru că devii parte la o conștiință colectivă care nu îmi prea sună a fi diversă în opinii. de cele mai multe ori chiar te relaxezi când faci asta, iar asta înseamnă că încetezi să mai fii focused, critic în raport cu ce e în jurul tău, în care nu totul e despre tine sau se leagă de tine. până și pe o persoană intolerantă și egoistă ca mine o interesează dacă apa din care va bea va fi contaminată de la exploatări… etc. etc.

little things – cum le măsori? cum determini care-s de mică importanță și care-s de mare importanță? după numărul oamenilor asupra cărora impactul se răsfrânge?

love yourself – toate lumea se iubește pe sine, drept dovadă văd ce bine o duce țara asta – unii au bani de nu mai știu de sine, iar alții mor de foame, văd ce bine o duce Anglia unde s-au pus țepușe pe jos în toate locurile unde dormeau oamenii străzilor – acum unde sunt acei oameni? au construit adăposturi pentru ei? probabil.. doar e Anglia, găsesc ei o soluție… etc.

you are a gift (…) didn’t exist. – perfect de acord, numai că noi nu avem capacitatea să înțelegem cu adevărat profunzimea sau direcția lucrurilor exprimate prin aceste cuvinte. cum spuneam și în altă postare, contează contextul mai mult decât textul marilor filosofi ce-au dat naștere trendurilor politice în istorie.

4 poate să te ajute indeed. e onestă expunerea.

what you love? și dacă what i love face rău la celălalt? unde se termină dreptul meu la proprietate și împlinire? cum mă definesc ca om dacă nu țin cont de ce anume iubește celălalt, mai ales cum mă definesc dacă țin cont?

doing anything otherwise – … fiecare și face drumul său în viață și caută să se simtă el, să își găsească calea bla bla și astfel revenim la individualitate și la faptul că contează mai mult, după tot mesajul din poza de mai sus, bucla centrată pe „eu”. despre sacrificiu sau exemple diferite nu mai vorbește nimeni azi?

de ce contează nuanțele, tocmai pentru că nu poți avea pretenția să te încrezi în titluri bombastice scrise pentru sau de copii americani în prim planul unor poze frumoase cu nori, eventual photoshopat puțin apoi. dacă cineva a vrut să-și exprime credințele foarte bine, dar credințele respective sunt personale, al persoanelor pentru care au funcționat și pentru cei care s-au bucurat de niște realizări de pe urma sau în spatele acestor sfaturi. eu însămi în viață am exemple de situații în care dacă aș fi fost guvernată de asemenea îndemnuri aș fi ajuns în și mai multe situații problematice, greu de gestionat. ar fi fost niște provocări, dar nu mi-ar fi făcut bine.

oamenii sunt diferiți prin excelență, așadar apreciez și am utilizat mesaje titluri ca acestea, dar am renunțat să le mai folosesc în exprimări. eu una simt că nu mă fac înțeleasă doar spunând niște titluri, sunt mai importante nuanțele, așadar contextul unei situații în care aș fi tentată să le folosesc și găsesc mai frumos să discut ore întregi cu un om, dacă și când am ocazia, să lămuresc aspecte sensibile și subtile ale destăinuirii lui și să pot, dacă chiar vrea, să mă apuc eu să-i dau sfaturi. de obicei nu dau, primesc, după cum se vede. nu e singurul moment.

în spatele prea cunoscutului mesaj, prezentat sub sute de variante și forme și fonturi și backgrounduri, tind să cred că stă multă filosofie.

528674_419081498105849_2045310526_nși cum spuneam și în alt post, am fost acuzată că folosesc cuvinte prea multe/mari (nu mai țin exact minte) pentru lucrurile mici/neimportante sau trecătoare, dar cum am mai zis și mai sus.. spune-i asta unui copil dintr-o țară liberă și unui copil din Pakistan/Afghanistan/Zona caldă din Africa sau pe unde mai sunt conflicte armate în lume azi. sau unei femei din Ro, unei femei din zona caldă din Africa sau unei femei din lumea islamică…

Împarte gândurile tale

