fantome

uneori mă chinui să readuc în prezent energia ce o aveam atunci, zâmbete, comportamente, să mă readuc pe mine însămi.. practic.

câțiva oameni m-au cunoscut prea bine atunci și-au consemnat lucrurile ălea. le respect consemnările lor, nu doresc să le ard sau să le arunc.

dar îmi dau seama cât de îndrăgostită-resemnată am ajuns de mine însămi.

uneori mă chinui atât de tare să aduc niște lucruri înapoi… dar m-am schimbat.

am recitit niște scrisori. nu știu dacă am făcut bine. dar m-am regăsit în ele, în descrierea ce mi-era făcută. vie, plină de energie, de viață, de zâmbet, iar totul era așa cum tânjesc să fie de ani de zile înapoi – eram eu în plin cuvânt. ofeream toate lucrurile pe care nu le pot înșira pur și simplu în cuvinte, fiindcă mi-era întreg stilul de a fi, de a trăi, de a simți, de a iubi… viața, educația, oamenii tot… tot. le ofeream înspre ceilalți. făceam asta. ofeream zâmbete, săltări de inimi și vise. speranțe. încurajări. sfaturi. dans. dans al vieții… nu doar  într-un club.

mă ofeream.

m-am oferit.

m-am terminat?

ce perioadă e asta?

cum să ies din ea având rezultatul dorit? așa ceva nu mă învață școala, nici oamenii, nici nimeni cu viu grai. iar pe toți cei ce-i întreb, n-au ce să-mi spună. probabil fiecare duce lupta sa. iar ei nu mă cunosc, ci doar puțini dintre ei. și totuși chiar și cei puțini, mă pot ajuta atât de puțin.

oare vreodată o să-mi revin?

oare ar trebui să încetez să mă atârn de fantasma mea din trecut, acea nebună, puternică, vie.. tot ce mi-am dorit vreodată a fi? și dacă am plătit pentru ceva prin ceea ce am fost, ce a fost acel ceva care a costat atât de scump? accesul la suferință? sau asta e doar un produs ejaculat după ce cineva parcă m-a ars și mi-a luat seva?

oare totul se învârte în jurul unei iubiri? oare toată viața se rezumă la schimbul de iubire?

viața mea și tot ce eram nu era numai asta. vroiam asta, așa e, dar ce adunasem, câte drumuri făcusem, câte conexiuni mi-au împânzit creierul… au venit din și prin mediul școlar, social, lumea copiilor ca mine…
și totuși eram atât de diferită.

am găsit azi în cutia cu scrisori (da, nu? cine mai scrie azi scrisori pe hârtie… o făceam cândva… au trecut 4 ani…) două lucruri personale. le-am pus acolo pe semnele semnificațiilor acestora, sunt sigură.

un discurs pe care l-am ținut în clasa a 10-a cred, într-un film făcut pentru întreaga școală, prezentat într-un amfiteatru… și o listă cu început dat, iar continuările erau ale fiecăruia… verbe și continuare. o chestie psihologică mai degrabă. cât de prezente îmi sunt și acum lucrurile de atunci.

fiindcă am fost sinceră cu mine întotdeauna.

de-asta încă sunt valide. chiar dacă lucruri printre timp s-au mai șlefuit.

ce griji aveam.. în film – vorbeam despre toleranță… (o să-l postez când îl voi regăsi)

ce gânduri diferite, când mulți copii nu duceau griji și nu simțeau nevoi. ei au ajuns mai bine, mai liniștiți azi, chiar dacă mai incompetenți sau mai ignoranți. poate spun asta doar pentru că sunt un mix ciudat de regret și supărare acum… nu iubesc ignoranții. am rămas fidelă, așa cum îmi confirmă lista mea de verbe…

dintre miile de cuvinte și pagini pe care le consumam, caiete ce nu le terminam niciodată, cred că ăstea două sunt cele mai importante două mărturii despre mine.

scrisorile… sunt. unice. vorbesc despre mine… ceea ce nimic vreodată a făcut-o astfel… iată că am găsit ce căutam.

m-am găsit pe mine. în ochii unui om lovit de mine, în sensul energetic al cuvântului.

am rămas îndrăgostită de fantasmele trecutului și voi rămâne până când mă voi recupera pe mine însămi. chiar dacă e ceva care nu va fi privit cu ochi buni de către ceilalți… ce-mi pasă? atâția nu au crezut în mine și continuă să nu creadă în visele mele. dar mă bucură ce mi-a spus un profesor meditator (mate), alb la păr – „Lasă-i să nu creadă. Vor crede când vor vedea cu ochii lor. Până atunci, rămâi pe drumul tău. Continuă!”

continuă să te cauți…

și știu că regăsirea/premiul va fi duulce……..

O părere la “fantome

Împarte gândurile tale

