personaj vs. personalitate

Am găsit acest articol: despre Henri Coandă

Păcat că oamenii țin minte amintiri ușoare, în care se complac, care le convin, cu oameni pe care i-au supus și cu oameni care n-au substanță…
Acum nu mă miră deloc de ce personalități ca Henri Coandă nu sunt studiate cum trebuie la școală, că nu există interes să se vorbească de reușitele individuale ale asemenea valori pe picioare, cu atâta putere de influență pozitivă a minților viitorilor adulți. Fiindcă noi alegem personaje, nu personalități.

Nu mă mulțumește doar existența unui asemenea articol, găsit din întâmplare, de cineva, elev/student/adult. Dar aici intrăm în sfera interesului unui elev, a sistemului educațional, al mentalității… iar eu vorbesc de lucruri „sfinte”….

Câte nume vă vin în cap când auziți români ce-au reușit? În afară sau în străinătate? Chiar dacă nu ne legăm de ce scrie în buletin, la naționalitate, tot ar merita cunoscuți. De ce nu există un curs/clasă cu așa ceva în programa școlară?
E vorba de ce-au făcut oamenii ca el, cum au reușit, de exemplu, de ideile care se nasc într-un copil care aude despre asemenea reușite și care la o adică, într-o eră mai avansată, poate să-și depășească maestrul…

O părere la “personaj vs. personalitate

  1. Pingback: părerea mea.. zise-i eu. | trecător pe drumurile altora

Împarte gândurile tale

