gânduri de sâmbătă seară

(mă rog, noapte. duminică.)

s-a întâmplat s-o întâlnesc din nou; după atâta timp.. vreo 3-4 ani. în seara asta, pe când mă strecuram cât mai „nevăzută” posibil la un eveniment ce mă interesa pentru lucrarea la care lucrez de mai bine de un an.. pardon, la care mă chinui să lucrez, să materializez ceva. (dar iată că lucrurile încep să apară; asta e.. dacă nu am fost în rândul lor când trebuia..)

mi-a rămas în minte, cu dezinvoltura ei.

m-a îmbrățișat. nu odată, de trei ori. !

cum te schimbă și te modelează modul în care-ți petreci serile, zilele, pauzele de cafea, timpul tău în studenție..

spun asta pentru că dezinvoltura tipică clujeană nu se compară, încă, cu nimic din ce-am văzut/experimentat. da, are un farmec aparte cum te construiește competitivitatea calitativă din mediile universitare serioase (nu afirm că Bucureștiul nu ar fi un asemenea mediu, mai degrabă merg pe ideea că nu peste tot în capitală întâlnești genul ăsta de competitivitate, ci doar pe alocuri) și modul în care, tocmai în ciuda acestui factor, legi relații cu oameni, te conectezi cu ei, chiar și dacă ai un grup de bicicliști sau unul de skateri… probabil mi-a plăcut atât de mult anumite experiențe și momente ale dezinvolturii unora întâlniți în acele timpuri, pe când cutreieram țara, că am rămas veșnic îndrăgostită de o estimare mai bogată a celor de peste Carpați – în ceea ce privește spiritul lor comunicativ, sociabilitatea și veselia, o anumită bucurie specifică să se afle printre oameni care-i recunosc meritele, care-l recunosc ca pe o voce, cu o putere (educațională și personală, prin aportul adus grupului prin propriul mod de gândire ș.a.) construită; e un schimb onest ce are loc în jurul unei mese – atât timp cât dai încredere unui discurs, nu numai că ți se acordă dreptul de a participa sau de a avea și tu unul, dar ți se oferă cugetări sau analize pe baza discursului tău, ceea ce ne place să numim feedback (eu prefer să-i spun încredere! fiindcă asta se construiește sau șade la un moment dat între tine și-un clujean, când vă desparte o bere sau un vin sau un ceai). în asemenea medii, chiar și oamenii cei mai timizi, am avut ocazia să-i surprind că și-au deschis aripile, au prins curaj, au prosperat social, au legat prietenii profesionale, personale ș.a. când ai parte de un mediu unde te simți cât de cât bine (nu-i perfect nicăieri) și când nu ești presat de condiția sau necesitatea supraviețuirii, atunci chiar există o reală șansă la dezvoltare/îmbunătățire. așadar, un motiv secund pentru care scriu acum; principalul e pe final.

din experiență, acolo faci mai rapid rost de o invitație la o bere cu grupul din proiect, decât aici. ceea ce e notabil, la o perioadă mai lungă petrecută în același loc și la posibilitățile posibil existente. (probabil, ne-ar trebui mai mulți oameni ca acolo, aici 😀 )

cred că și pentru mine, cum sunt și alții cred, perioada asta, a studenției, a însemnat o chestie legată sau poate chiar intitulată, oricum ceva mai materializată și pe care am avut ocazia „s-o simt” oarecum printre degete, de maturizare, trezire a unei conștiințe, activarea unei baze existente (civice sau nu).. oricum, ați prins ideea.

s-a întâmplat să-mi văd fața în spatele ochilor și să constat că nu m-am mișcat (o chestie aleasă de altfel, conștient sau nu, după cum vorbeam cu cineva înainte s-o întâlnesc din nou) pe unde trebuia și când trebuia,  ca să evit anumite scrieri destul de regret-ioniste de pe-aici, purtate și de altfel ca discurs.

așa ajung acum să scriu despre importanța statului deasupra apei, mereu.

dacă ți se produce la un punct o cădere, n-o lăsa să te decadă. nu! orice-ar fi, orice-ai face, n-o lăsa! dă-te cu curu’ de pământ dacă e nevoie, dar mai jos să nu ajungi. să nu cumva să te trezești că nu te mai recunoști, că ceea ce ți s-a zis ți-a intrat prea mult sub carapace și să ajungi tu mai apoi să faci altă muncă, pe lângă cea de supraviețuire, de ridicare și de revenire pe poziții…

viața nu-i numai „succesuri”, dar fă-o (controlat) să fie cât mai multă conștientizare, abordare logică, gândire balansată, în perspectivă, analitică, cu puțin ego, că doar și ăsta prinde bine (oho, și încă ce bine în anumite momente, dar nu e deloc ok să ajungi acolo).

nu m-am apucat să „dau sfaturi” degeaba.

m-am trezit într-un studio unde eram îndemnată, politicos, pe un ton de „un frate mai mare”, să intru să salut lumea, să dau mâna cu ei, fiindcă era normal, mai ales că eram găzduită, prin buna disponibilitate a oamenilor respectivi, chiar sub acoperișul lor, pentru câteva ore ca să mă lungesc într-o discuție. nu m-am mai simțit de mult timp atât de austeră vis-a-vis de ceva ce ar fi fost normal și corect și onest să fac. dar mi-am ieșit din mână. grav. așadar, iată motivul pentru care scriu lucrurile ăstea.

când ajung înstrăinată mie înseamnă că deja e un pic trecut de momentul gândului. chiar dacă am scăpat șansa analizei și gândirii analitice cu un produs benefic pe termen lung, tot mai rămân cu aceasta „după ce m-am dat cu capul de pragul de sus”, cum se spune. dar e târzior. fiindcă munca ce-o voi depune în continuare e destul de dureroasă (psihologic, fiindcă mă acuz, că exact asta n-am fost în stare să sesizez/să pre-vizualizez la momentul când lucrurile erau numai bune de corectat, conștientizat, luat decizii în baza unor puneri în balanță anticipate; dar viața nu te ia niciodată prin surprindere, atunci când ești pregătit – paradoxul e de la sine, înnăscut) și-ți fură timpul în care tu ar fi fost posibil să avansezi, să prinzi niște șanse, să nu „bați pasul pe loc”. {acum rămâne să determine fiecare pe ce filosofie merge – „fugem, fugem că n-avem timp” sau „toate vin la timpul lor, așadar să ne așteptăm viața”; știu, sunteți niște minunați 🙂  și reușiți să găsiți echilibrul.. super! 🙂 }

Împarte gândurile tale

